L’Associazione nasce nel 2004, con lo scopo di mantenere vivo il legame di chiunque abbia frequentato il Convitto Maria Luigia di Parma, di contribuire a tutelarne il patrimonio storico-culturale, d’istituire contributi a supporto degli studenti, promuove iniziative culturali, educative e ludico-sportive, favorendo un tessuto sociale aggregante e collaborativo tra studenti, docenti e famiglie. È formata da persone che condividono un forte senso di appartenenza al Convitto e alle sue scuole; i soci contribuiscono alle attività dell’Associazione in modo volontario e in base alle proprie competenze.

Dal 2008 l’Associazione cura la produzione dell’Annuario di Istituto raccogliendo la memoria dei progetti, delle attività e degli eventi durante tutto l’anno scolastico.

The Amici del Maria Luigia Association (Friends of Maria Luigia) was founded in 2004 with the aim of maintaining a bond with all those who have attended the Convitto Maria Luigia of Parma, as well as  contributing to and protecting its historical and cultural heritage,  setting up grants to support students, promoting cultural and educational initiatives and sports activities, and creating a network that favours collaboration and  alliance between students, teachers and families.
The Association is made up of people who  share a strong sense of belonging to the Convitto and its schools; our members contribute to the  activities on a voluntary basis and according to their own skills.
Since 2008, the Association has been responsible for the publication and distribution of the School Yearbook, a testimony to all the projects, activities and events throughout the school year.

Ogni anno l’Associazione:

Realizza l’Annuario Scolastico, memoria
delle emozioni vissute da studenti e famiglie;

Contribuisce economicamente ai progetti
proposti da classi e insegnanti;

Promuove attività culturali e creative per la
crescita degli allievi;

Sostiene e valorizza il patrimonio artistico, storico, pittorico e monumentale del Convitto Maria Luigia;

Organizza seminari su attualità scientifica e sociale, dedicati a studenti, genitori e aperti alla cittadinanza.

Every Year The Association:

Edits the School Yearbook: students and families
emotion memory.

Financially contributes to class and teacher
plans.

Promotes cultural and creative activities for the
student growth.

Supports and enhances Maria Luigia’s
artistic, historical,  pictorial and monumental heritage.

Arranges scientific and social seminars, dedicated
to students, parents and open to the whole town.

L’Associazione è aperta a tutti coloro che, interessati alla realizzazione delle finalità istituzionali, ne condividano lo spirito e gli ideali.

The Association is open to all those who are interested in achieving its institutional aims and share its spirit and ideals.